• 3-A SINIFI WEB SİTESİ ÖĞR.NAZİK ILDIZ
    • 2-A WEB SİTESİ
    • ÖĞR.NAZİK ILDIZ
    • 2-A SINIFI WEB SİTESİ
    • ÖĞR.NAZİK ILDIZ
Üyelik Girişi
Videolar
Site Haritası
Takvim
FEVZİ ÖZBEY İLKÖĞRETİM OKULU
istiklal marşı
Hava Durumu
Anlık
Yarın
16° 25° 13°

Hayat Bilgisi Ders kazanımları

 

SÜRE

2. TEMA : BENİM EŞSİZ YUVAM                                       
AYHAFTASAAT 

KAZANIMLAR

  

ETKİNLİKLER

 
DERS İÇİ ,  DİĞER DERSLERLE VEARA DİSİPLİNLERLE  İLİŞKİLENDİRMEBELİRLİ GÜN VE HAFTALAR VE ATATÜRKÇÜLÜKÖĞRENME  ÖĞRETME  YÖNTEM VE TEKNİKLERİ KULLANILAN EĞİTİM TEKNOLİJİLERİ,ARAÇ VE GEREÇLERİ ÖLÇME VE DEĞERLEN-DİRME

AÇIKLA

MALAR

ŞUBAT19. HAFTA(15 ŞUBAT – 19 ŞUBAT )

5 SAAT

 B.2.21. Çeşitli ortamlarda başkalarıyla iletişim kurarken hangi duyu organlarından yararlandığını açıklar.  H Beş Duyu Gezintide İnsanların hangi duyuları ile iletişim kurduklarını gözlemlemeleri istenir. “Soru- cevap” yöntemi ile iletişim kurarken hangi duyu organlarından yararlandıklarını açıklamaları sağlanır.Ders İçi İlişkilendirmeAraştırma becerisini geliştirmeye yöneliktir.

C A.2.19, B.2.6, B.2.22, B.2.23 numaralı kazanımlar İletişim becerisini geliştirmeye yöneliktir.

Ara Disiplinlerle İlişkilendirmeÈ Rehberlik ve Psikolojik Danışma (8)8. İletişimin sadece sözel olmadığını, sözsüz unsurlar da içerdiğini bilir.
 
 
1.Buluş yöntemi2.Rol oynama3.Beyin fırtınası4. Bireysel ve Birlikte çalışmalar5. Akıl yürütme6. Gezi7. Soru yanıt8. Probleme dayalı öğrenme9. Proje tabanlı öğrenme10.Gurup çalışması11. Etkinlikler 12. Analiz13.Tam öğrenme14.Yapılandırmacı öğrenme15.Canlandırma  

A. Yazılı Kaynaklar

1. Hayat Bilgisi  Ders Kitabımız

2. Ansiklopediler3. Güncel yayınlar4. Resim, harita ve fotoğraflar5. Öykü, hikâye kitapları B. Kaynak kişiler1.Öğretmenler2. Okul müdürü3. Aile bireyleri4. Çevremizdeki kurumlarda çalışanlar. C. Görsel Kaynaklar1. Televizyon, VCD, ilgili CD’ler2. Video3. Video kasetler4. Etkinlik örnekleri 
 4 B.2.21 numaralı kazanım kısa cevaplı sorular ile değerlendirilebilir.  
 B.2.22. Duygularını kontrol ederek uygunbiçimde ifade eder.

H Kızma Birader

Kendilerini rahatsız veya mutlu eden farklı durumlar ve bu gibi durumlarda nasıl davranmaları gerektiğini yazmaları istenir. Bu durumlardan bazılarını canlandırırlar. Ben dili ve sen dilinin kullanıldığı diyalog örnekleri verilir.

Ders İçi İlişkilendirmeÖz Yönetim (Duygu Yönetimi) becerisini geliştirmeye yöneliktir.İletişim becerisini geliştirmeye yöneliktir.Ara Disiplinlerle İlişkilendirmeÈ Özel Eğitim (9)È Rehberlik ve Psikolojik Danışma (9, 19)9.  Olaylar karşısında yaşadığı duygu ve düşünceleri belirtir.19.  Kızgınlık ve öfke gibi duygularını, uygun şekilde ifade eder.È Sağlık Kültürü (9)9. Olumsuz duygularıyla baş etme becerisi geliştirir.Diğer Derslerle İlişkilendirme` B.2.23 numaralı kazanım için Türkçe dersi Konuşma öğrenme alanı: Kendini Sözlü Olarak İfade Etme  8. Duygu, düşünce ve hayallerini sözlü olarak ifade eder. 4 B.2.22 numaralı kazanım akran değerlendirme formu ile değerlendirilebilir.  [!]  Öfke, mutluluk, korku ve üzüntü duyguları üzerinde durulacaktır. 
H :Sınıf - Okul içi etkinlik   ”: Okul dışı etkinlik  v: İnceleme Gezisi € Kişisel nitelikler   [!] : Uyarı  C: Ders içi ilişkilendirme   `: Diğer derslerle İlişkilendirme   4 : Ölçme ve değerlendirme  
Ziyaret Bilgileri
Aktif Ziyaretçi1
Bugün Toplam11
Toplam Ziyaret168800
Saat
EĞİTİMHANE
ATATÜRK KÖŞESİ

         TT ÇOCUK   

RTÜK ÇOCUK
SİTESİ

FOTOĞRAF OKULU

MASAL DÜNYASI

 

 

 

KüLTÜR ÇOCUK

OYUNCAK MÜZESİ